preskoči na sadržaj
Vijesti

Čitanje i kako ga zavoljeti

 

Autor: Ana Plazonić Fabian, prof.

Mnogo ljudi čitanje smatra jednostavnom, pasivnom aktivnošću koja uključuje linearno čitanje riječi i postepeno usvajanje njihovog značenja. Baš suprotno, čitanje je vrlo složen proces koji od čitatelja zahtijeva visoki stupanj aktivnog sudjelovanja te uključuje mnoge kompleksne vještine. Uz pisanje i računanje predstavlja osnovu procesa školskog učenja.

Prije pojave televizije i kompjutera čitanje je smatrano najpopularnijom aktivnosti u kojoj su ljudi uživali u svoje slobodno vrijeme.

Istraživanja su pokazala da djeca i adolescenti koja uživaju u čitanju imaju razvijenije kreativne sposobnosti te postižu bolje rezultate u školi i tijekom studiranja. Općenito se smatra da čitanje značajno doprinosi intelektualnom i mentalnom razvoju djece te da utječe na razvoj sposobnosti koncentracije.

Od predškolske dobi pa do trećeg razreda, dječja vještina čitanja skokovito raste. U procesu učenja čitanja, počevši od rane dobi, najvažniju ulogu igraju djetetovi roditelji. Dijete koje tek počinje učiti čitati dobiva mnogo više informacija o knjizi kroz njeno slušanje nego kroz proces samostalnog čitanja.

Djetetov vokabular i vještina čitanja se brže i kvalitetnije razvija kroz proces slušanja čitanja, razumijevanja i raspravljanja o značenju pojedinih riječi. Osim samog procesa učenja čitanja, čitanje na glas potiče osjećaj bliskosti između djeteta i roditelja


Kako teče razvoj vještine čitanja od predškolske dobi do nižih razreda osnovne škole? Otprilike ovako:

Vrtić. Djeca predškolske dobi su na pragu toga da postanu „pravi“ čitači. Najčešće „čitaju“ priče tako da promatraju slike i pritom se oslanjaju na svoje pamćenje. Pred polazak u školu, dosta djece već zna većinu slova i kako ona zvuče, a neka djeca već znaju pročitati i napisati neke kratke, jednostavne riječi.
Prvi razred. Tijekom prvog razreda OŠ, većina djece nauči prepoznavati štampane riječi. Prepoznaju riječi po zvuku, većinu ih znaju prepoznati po izgledu, te poznaju njihovo značenje. Na kraju prvog razreda, veliki broj prvašića može samostalno čitati kratke, jednostavne knjige.
Drugi i treći razred. Do kraja trećeg razreda bi djeca trebala moći samostalno čitati, koristiti knjige kako bi istraživali nove riječi, izražajnije čitati na glas, te uživati u njima dragima vrstama knjiga i piscima. To je također doba kad se može uočiti zaostaje li dijete u razvoju vještine čitanja i ima li nekih poteškoća u samom procesu čitanja.

Savjete kako pomoći djetetu naučiti čitati potražite ovdje.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivana Rajković   datum: 23. 10. 2015.

Tražilica

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Dnevni tisak


Obrazovni časopisi


Školstvo


Brojač posjeta
Ispis statistike od 13. 2. 2011.

Ukupno: 203989
Danas: 15

Dokumenti




preskoči na navigaciju